مردی ۶۰ ساله اهل ایتالیا، پس از تصادف، ۳۹ سال از آخرین خاطرات خود را فراموش کرد و اکنون در تلاش است با زندگی روزمره فعلی خود کنار بیاید.

Alzheimer - آلزایمر

به گزارش همشهری آنلاین، تصور کنید، در دهه ۱۹۸۰ میلادی زندگی می‌کنید و ناگهان به دنیای امروز آورده می‌شوید. دنیایی که پر از فناوری‌هایی چون گوشی‌های هوشمند، خودروهای بدون راننده، هوش مصنوعی، اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی است. درضمن تمام آشنایان‌تان هم یا پیر شده‌ یا فوت کرده‌اند. این درست شبیه فیلم‌های علمی‌تخیلی هالیوودی است. اما این وضعیت برای مردی از ایتالیا رخ داده است.

سال ۲۰۱۹، خودرویی با «لوچیانو دادآمو»، مردی ۶۰ ساله، تصادف و از محل حادثه گریخت و لوچیانو را بیهوش در خیابان رها کرد. وقتی لوچیانو را به بیمارستان رساندند، او به کما رفته بود و چند روز بعد، از کما خارج شد. اما او تمام ۳۹ سال اخیر خود را فراموش کرده بود و تصور می‌کرد، ۲۴ سال دارد و قرار است با نامزد ۱۹ ساله خود ازدواج کند. اما بعد از اینکه متوجه شد مرد ۳۰ ساله‌ای او را بابا صدا می‌کند یا زن مسنی که ادعا می‌کند همسر اوست و بدتر از همه چهره پیر خود را در آینه دید، حسابی شوکه شد.

فراموشی مرگبار: مردی که از کما بیدار شد و ۳۹ سال از زندگی‌اش را گم کرد!

لوچیانو که ۳۹ سال اخیر زندگی خود را فراموش کرده بود، نمی‌توانست باور کند، اکنون مردی ۶۰ ساله است و با خود فکر می‌کرد چگونه این همه سال را گذرانده است. او ازدواجش، کل زندگی پسرش، دوستانش و حرفه خود را کاملا فراموش کرده بود و اکنون باید دوباره با همسر و پسرش ارتباط برقرار می‌کرد و دنیای اطراف خود را می‌شناخت.

این مرد ۶۰ ساله، اکنون در محیط مدرسه به عنوان تعمیرکار فعالیت می‌کند و با گذشت چند سال هنوز خاطرات ۳۹ سال اخیر خود را به یاد نیاورده است. این محیط تنها جایی است که برای او آرامش‌بخش است و از هیاهوی دنیای امروز دور نگه می‌دارد.

لوچیانو با کمک روانشناسان توانسته تاحدودی روابط خود با خانواده، دوستان و محیط زندگی‌اش بازسازی کند.

کد خبر 895018
منبع: خبرآنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سرگرمی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    1 0
    دردناکه
  • ناشناس IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۸/۰۷
    0 0
    کاملا درسته من خودم وقتی یگ دفعه ۷ روزی در کماه رفتم وقتی هوش امدم تمام عضلات بدن را حس نمی کردم برام چند ماهی سخت و هوشی هم دچار مشکل شدم وخیلی گذشته ها بیاد ندارم